Natukene Eestis käigust

Wednesday, July 01, 2015

Kell on praegu kaks öösel. Väljas on valge ( hea et päikest pole nagu eile). Minul veel und pole, sest tegin päeval väikese lõunauinaku. Oi kuidas mulle need meeldivad ;) Täna aga maksab see kõvasti kätte, sest normaalne inimene peaks juba magama.
Aga kasutan siis hoopis vaikset maja ära ja kirjutan natukene oma Eestis käigust.

Nagu ma juba mainisin, siis mineku põhieesmärk oli mu kullakeste lõpetamine. Samas sain ka palju muud ära tehtud, nägin pere ja sõpru.
Olin Eestis kokku neli ööd, ehk siis peaagu viis päeva. Iga päev oli tiheda plaaniga. Isegi nii tihedaga, et oleksin reede õhtul äärepealt unustanud oma passi ära tuua. See oli ju mu teine väga oluline mineku põhjus. Aga alustan siis algusest....
Tegelikult algas mu reis juba päev varem hommikul kell 8. Selleks, et hommikul kuuest lennujaamas olla, peame ära kasutama pereliiget Bodøs. Tema juures saame tavaliselt ööbida ja õnneks on ta ka nii lahke, et sõidutab veel hommikul lennujaama.
Kui muidu oleksin saanud Bodøsse vabalt õhtuse praamiga minna, siis seekord oli sinna asja ka mu õel. Nii me siis sõitsimegi varakult sinna. Saime ka veel autot laenata, et Liisul lihtsam liigelda oleks. Oi, see oli veel omaette kogemus. Sõita autoga, millega pole kordagi varem sõitnud, mis on palju suurem kui need millega mina harjunud olen, mis on automaat (olen vaid korra elus automaadiga sõitnud) ja mille omanik ei pidavat isegi oma naisele sõita andma. Rääkimata siis veel täiesti võõrast linnast ja teadmata, kuhu vaja sõita. Õnneks sain hakkama, auto ja meie jäime terveks.
Käisime oma vajalikud käigud ära ja pärast seda saime natukene ka kohalikus kaubanduskeskuses kolada. Minu esimene kord sellel maal! Oi, ma oleks vist lolliks shopanud. Polnud ju poolteist kuud nii suurde poodi sattunud. Muidugi oli paljudes kohtades ka allahindlused. Suutsin lõpuks ikkagi mõistuse häält kuulata ja piiri pidada. Mõned olulised ostud siiski tegin aga nendest kirjutan ma mõni teine kord lähemalt.
Pärast Liisu praami peale viimist, läksin juba ööbimispaika. Sõin kõhu täis, vaatasin natukene telekat (Eesti kanaleid) ja läksin väga varakult magama.
Hommik algas väga vara, pool 5. Ees ootas kaks lendu ja väga pikk päev.
Olen elu jooksul vaid korra rahvusvahelise lennukiga lennanud. See aga polnud üksi ja ka ei pidanud me siis vahemaandumisega lendama. Nüüd pidin check in-id, pagasi jamad, õige värava leidmise, kõik pidin üksi ära tegema. Ja hakkama sain.
Kahju oli sellest, et kogu reisi neljal lennul sain vaid ühe sõidu akna all istuda. Nii oleks tahtnud näha mägesid millest üle sõitsime ja üldse seda imeilusat maad. Aga no vähemalt Tallinna nägin natukene ja ka see oli väga mõnus vaade.
Pärast maandumist ootas mind ees Tanel koos imeilusate roosade nelkidega. Ärge nüüd arvake, et mees ei oska lilli osta.... Mulle nimelt väga meeldivad just roosad nelgid. Need on ju nii ilusad.
Edasi juba toimetasime omi käike ja sinna sekka mahtus ka üks mõnus söök koos perega.
Kõhud täis, ootas meid juba mu kallis sõbranna juuksurisse. Viimati lasin temal oma juuste eest hoolt kanda vist aprilli alguses. Hea, et mul üldse veel värvi peas oli! Kiired soengu muutused said ka tüdrukud ja koju tagasi jõudsime umbes keskööl. Kukkusin väsinult voodisse ja magasin üle pika aja ülimalt hästi.
Järgmine päev möödus meil shoppamise lainel. Tüdrukutel oli vaja veel mõningad ehted ja aksessuaarid oma lõpuriiete juurde leida ja see osutus esialgsest lootusest palju keerulisemaks. Samas tegi väike Oliver meile armsaid nägusid ja kõigi tuju oli tänu temale laes. No te vaid vaadake seda väikest mehikest....
Lõpetamise päevast Te ilmselt juba postitust olete näinud. Kui ei, siis seda saab näha SIIT.
Mina olen oma printsesside üle uhke.
Ja kuna kellelgi mingit muud plaani polnud, läksime kogu perega meile maale torti sööma. Mina, tuulepea nagu ma olen, avastasin ka lõpuks, et veel on vaja kiirelt ka passile järgi jõuda. Tänu sellele jäi kahjuks see pereringis veetmine üsna lühikeseks. Igaks juhuks mainin ka ära, et pildil olevad pudelid on alkoholivabad veinid. Ei pea alati alkoholiga sündmusi tähistama. Eks?
Reede õhtu mõnulesime kodus koos hea sõbraga. Mõnus tunne oli lõpuks tempot maha võtta ja lihtsalt olla. Hommikusöögiks aga hoopis selline kaunis gurmeemuna :)
Laupäeva õhtu veetsime sõprade juures grillides. Nii hea tunne oli sõpru näha ja kõike natukene rahulikumalt võtta.
Ja loomulikult tuju tõustes tuli plaani ka üks klubikülastus. Sellele järgnes ka väga varajane hommikusöök Statoilis.
Pärast paaritunnist magamist tuli hakata juba jälle tagasi sõitma. Vot kus see oli raske. Ma ei soovita mitte kunagi pärast pidutsemist lennata või siis pigem enne lendamist pidutseda.
Selle lennu sain õnneks ilusti akna all olla ja kurbusega Tallinnaga jälle mõneks ajaks hüvasti jätta. Aknast avanev vaade oli aga müstiline. Pool linna oli nagu mingi tossu sees.

Palju ma aknast välja vaadata ei suutnud, üsna varsti jäin lihtsalt magama.
Pärast seiklemist Oslo lennujaamas (pagasi vales kohas ootamist, uuesti check in-i tegemist, uuesti turvaväravates läbi otsimist, peaaegu vale lennu peale minemist) sain nautida jälle oma keskmist istekohta ja võitlust unega.

Ja kui ma siis lõpuks jälle Bodøs maandusin, olin ma nii nukras meeleolus, et oleks tahtnud ühe hea peatäie nutta. Mitte, et ma ei tahaks siin olla, vaid et järgmine kord oma kalleid näha on ju alles sügisel.
Ees oli veel üks tunnine praamisõit koju. Praami oodates proovisin ka esimest korda selle päeva jooksul süüa. Läksin kiiremat teed pidi ja võtsin sadamas ühe latte ja koogitüki. Oi kus ma lootsin, et see latte oleks hea. Aga EI... Kas siin maal üldse head cappucinot või lattet saab? See oli nii kange, et ma suutsin vist vaid pool sellest ära juua. Ja seda tunni ajaga, mis ma seal istusin.
Koju jõudes olin nii väsinud, et oleks hea meelega maganud kaks päeva jutti.

Selline oligi minu mõnepäevane reis Eestisse. Väsitav aga selle eest emotsioonide rohke.
Juba varsti jagan Teiega ka kraami, mis Bodøs ja Tallinnas kokku kahmasin.
Seniks aga .... Olge mõnusad ja nautige seda suve, mida meil siin veel ei ole :D

PS! Kõik pildid on tehtud telefoniga.